TESTIMONI SHAKLEE SAYA

Kisah ini bermula pada ketika saya masih di sekolah menengah yang mana pada saat itu ia mengubah kehidupan saya menjadi diri yang baharu. Apa yang berlaku? Ya, mengalami masalah kulit sensitif yang memberi kesan kepada kulit dan pemakanan saya. Jika sebelum itu saya lebih terdedah kepada masalah gastrik kerana sering melanggar jadual makan dan tidak teratur, namun selepas kejadian itu, saya perlu memberi perhatian kepada masalah alergik saya juga. 



Pada waktu itu, saya mendapat suntikan di sekolah (semasa lawatan pihak klinik ke sekolah). Saya dapat merasakan perbezaan pada kulit saya setelah mendapat suntikan itu. Tambahan pula ia adalah suntikan yang di ambil tanpa saya meminta kebenaran mak abah terlebih dahulu. Kesannya saya mengalami masalah kulit seperti alergik pada makanan dan yang paling tidak dapat dilupakan adalah penyakit kudis buta yang teruk. Pada tahun 2009 itu saya dijangkiti penyakit kudis buta di tangan dan kaki selama hampir tiga minggu. Banyak hal yang saya tidak dapat lakukan akibat penyakit itu antaranya tidak dapat membantu mak membasuh pinggan (kerana kulit sensitif dan tidak boleh kena air), hnya dapat melakukan kerja sekolah tetapi terbatas, dan macam-macam lagi. 

 

Selain daripada itu, saya juga mengalami demam pada waktu yang sama. Saya bersikap berdisiplin dan tidak suka ponteng sekolah. Jadinya, walaupun demam dan tangan terasa berat akibat kudis buta yang banyak tumbuh di tangan dan bernanah, saya tetap ke sekolah utuk menjalani ujian pada waktu itu iaitu Percubaan PMR. Saya juga bersyukur kerana rakan-rakan yang rapat dengan saya sanggup membantu saya untuk menguruskan peralatan sekolah seperti alat tulis, bahan rujukan dan sebagainya. 

 

Namun, saya sangat bersyukur kerana Shaklee menyediakan produk yang baik dan boleh membantu saya untuk menyelesaikan masalah saya dan saya jadikan sebagai testimoni untuk saya kongsikan kepada orang ramai. Ada juga guru saya yang menegur kuku saya yang hampir tercabut kerana kudis buta itu kerana pengalamannya ketika anaknya dijangkiti penyakit ini sehingga tercabut kukunya. Saya sebolehnya menidakkan perkara itu dan berusaha sebaiknya untuk menyembuhkannya. 

 


Testimoni Shaklee saya untuk penyakit ini saya mengamalkan vitamin seperti Vitamin C yang memang diketahui keberkesanannya. Vitamin C ini membantu untuk mengurangkan risiko diserang selsema, batuk dan demam serta meningkatkan imun sistem. Selain itu, vitamin C ini baik untuk kulit kesan daripada kudis buta. Selain itu, saya mengamalkan ESP untuk membantu masalah kulit saya dan ia membantu untuk masalah kuku rapuh, kekerapan dan sakit dan imun badan yang lemah, letih dan lesu akibat kesakitan, masalah kulit yang berparut, mencerahkan kulit, memperbaiki tekstur kulit dan lain-lain lagi. 

 

Tambahan juga, saya mengamalkan Vitamin E untuk membantu masalah kulit saya iaitu dengan cara menyapu Vitamin E itu ke kulit selepas kudis buta dibersihkan dan dikeringkan daripada air. Ia juga membantu untuk melancarkan peredaran darah, mengurangkan parut pada kulit dan sebagainya. Selain itu, nutriferon sangat baik untuk membantu menguatkan imun sistem badan dan mengurangkan jangkitan dari penyakit yang lain. Ia juga membantu untuk melindungi tubuh daripada virus dan microb termasuk flu dan influanza serta menggalakkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi dengan baik dan membunuh bakteria. 

 


Di samping itu, yang paling penting untuk penyakit kudis buta adalah Basic H yang sangat membantu saya untuk mengeringkan luka dengan lebih cepat. Caranya adalah saya merendam tangan dan kaki ke dalam air yang dititik dengan Basic H dan direndam untuk beberapa minit. Kemudian, saya mengeringkan tangan dan kaki dengan tuala serta menyapu Basic H pada kulit yang terkena kudis buta sekerap yang mungkin sehingga ia hilang. Kesannya, alhamdulillah kesan parut sudah hilang dan kulit kembali seperti asal. Malah, kulit wajah menjadi lebih cerah dan berseri selepas mengamalkan set cantik bajet Shaklee iaitu ESP dan Vitamin C. 

 

Kesimpulannya, sehingga kini saya masih mengamalkan Set Kulit Bajet Shaklee serta Set Imun Shaklee untuk melindungi saya dan keluarga dari jangkitan kuman dan penyakit serta membantu untuk mencantikkan kulit. 

 

Untuk pembelian dan sebarang pertanyaan, boleh hubungi:

 

WA: 01120725384

Email: anaimtiyaz92@gmail.com

IG: nuratiqah_naq

Komentar

Postingan populer dari blog ini

MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BARU

UJIAN ATAU RAHMAT?

PETUA HILANGKAN JERAGAT