MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BARU


Shaklee adalah produk kesihatan yang sentiasa berpegang kepada prinsip semula jadi, selamat dan berkesan serta memiliki bukti kajian yang kukuh untuk dijadikan penggunanya lebih yakin dan percaya ketika mengamalkannya. Multivitamin Shaklee adalah antara produk terawal di dunia yang mengandungi sumber multivitamin dan mineral sebagai bahan asasnya. Pada awal kemunculan multivitamin ini, ia yang dikenali dengan "Vitalize Mineral" dan disingkatkan kepada sebutan "Vita Min" adalah berbentuk cecair yang kemudiannya diubah kepada bentuk tablet di atas faktor perkembangan teknologi dan akhirnya di kenali sebagai "Vita Lea".

 

Kini, Vita Lea Iron Formula atau lebih di kenali sebagai multivitamin Shaklee ini telah berwajah baru dan di tambah baik formulasinya untuk kebaikan penggunanya khusus di Malaysia iaitu Vita Lize. Ia merupakan nama yang lebih baik dan bersesuaian dengan kandungannya yang dilengkapi dengan Vitamin A, Vitamin D, Asid Folik, Vitamin K yang ditambah baik serta banyak sumber-sumber mineral yang lain. Ia membekalkan 25 jenis vitamin dan mineral penting di dalam setiap hidangan serta direka untuk memastikan penyerapan asid folik yang maksimal melalui sistem penghantaran salutan mikro berpaten. 

 


Tambahan juga, antara kebaikan umum yang didapati dari setiap pengambilan Vita Lize adalah untuk mengisi jurang nutrisi yang semakin sukar untuk diperoleh dari sumber makanan harian kini. Sebagaimana yang diketahui, faktor pencemaran udara dan alam sekitar pada masa kini dalam keadaan yang membimbangkan malah sayur-sayuran dan buah-buahan segar juga terdedah kepada racun dan pengaktif sel kanser yang pelbagai. Selain itu, multivitamin ini dapat membantu untuk menambah mood yang baik, meningkatkan tahap tenaga dan mengurangkan tekanan dan kebimbangan dalam urusan harian sebagai suri rumah atau seorang yang bekerjaya. 



 

Hasil kajian nutrisi Golongan Dewasa Malaysia (MANS) 2014 menunjukkan bahawa kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan yang kaya vitamin dan mineral dengan mencukupi. Antara contoh mikronutrien yang lengkap adalah pengambilan Zat Besi, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, Vitamin A, Tiamin, Biotin, Asid Pantotenik, Kromium dan Magnesium dalam satu hidangan. Mampukah kita mengambil semua sumber vitamin dan mineral ini dalam satu hidangan lengkap setiap hari? Tambahan pula kepada mereka yang bekerjaya iaitu tiada waktu lapang yang banyak dan sebagainya? Oleh itu, Vita Lize Shaklee ada penyelesaiannya iaitu membantu membekalkan nutrien lengkap pada setiap hidangan kepada golongan tertentu seperti:

* orang dewasa yang mengalami tekanan hidup dan tempat kerja

* dewasa yang kurang berat badan

* mereka yang aktif

* mereka yang sibuk bekerja 

* dewasa yang mengalami diet tidak seimbang

* ibu hamil dan menyusu

Manfaat yang boleh diperoleh dari pengambilan nutrien lengkap dari Vita Lize antaranya: 

* membantu memperbaiki sistem pendarahan seperti kekurangan Vitamin C

* membantu meningkatkan sistem imun iaitu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik

* membantu memerangi kanser kerana ia adalah antioksidan yang mampu meningkatkan interferon semula jadi tubuh dan merangsang T-cells untuk melawan sel-sel kanser

* mencantikkan kulit dan memperbaiki Insomnia

* mengekalkan kolestrol sihat dan mengurangkan tekanan darah

 

Namun begitu, sekiranya seseorang tidak mengamalkan pengambilan vitamin dan mineral yang lengkap seperti ini, ia akan berada dalam golongan kekurangan mikronutrien seperti:

* jari kebas

* denyutan jantung tidak normal

* risiko kecacatan kehamilan

* cirit-birit

* sakit perut

* masalah tulang

* perubahan mood

* lesu

* sesak nafas

* sejuk pada tangan dan kaki

* kuku rapuh

 


Kesimpulan, manfaatkanlah kelebihan Vita Lize yang direka oleh Shaklee kerana ia gabungan sumber vitamin dan mineral serta teknologi yang di paten sesuai dengan kehendak nutrien harian kita. Ia juga penyelesaian masalah bagi mereka yang susah untuk mengambil sayur hijau, tidak mengamalkan susu dan tiada selera makan. 

 

Untuk pembelian dan sebarang pertanyaan, boleh hubungi:

 

WA: 01120725384

Email: anaimtiyaz92@gmail.com

IG: nuratiqah_naq

Komentar

Postingan populer dari blog ini

UJIAN ATAU RAHMAT?

PETUA HILANGKAN JERAGAT